Kanal Tedavisi - Endodonti - İstanbul Diş Kliniği - Dentallaid

Kanal Tedavisi

Dentallaid » Kanal Tedavisi

Kanal tedavisi, diş kurtarmak için uygulanan bir tedavidir. Ciddi bir şekilde enfekte olan ve çürüyen dişi ağız ve diş fonksiyonlarını daha rahat kullanabilmek amacıyla yapılmaktadır. Bu tedavi sırasında diş özü ve sinirler alınır. Dişin çürüyen kısmı temizlenmekte ve temizlenen kısım dolgu ile doldurulmaktadır. Diş kaybı yaşamamak için düzenli ağız bakımı ve kontrolü yaptırılmalıdır. Ayrıca, kişi düzenli olarak diş hekimine gitmelidir. Bu durum dişlerde oluşan rahatsızlıkların erken teşhisini sağlamaktadır. Örneğin dişiniz çürümeye başladıysa diş hekimi kontrolü ve bu tedavi sayesinde dişinizi çektirmeye gerek kalmadan kanal tedavisi olabilirsiniz. Bu nedenle, tedavi ağız ve diş sağlığı için önem taşımaktadır.

Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi nedir?, kanal tedavi çürüyen dişlere uygulanır. Diş içerisindeki enfeksiyonun ilerlemesi ve pulpa tabakasına ulaşması durumunda kanal tedavi uygulanır. Başka bir deyişle, kanal tedavi sonrası hasta, dişini eskisi gibi kullanabilmekte ve enfeksiyonun verdiği ağrılardan kurtulmaktadır.

Hangi durumlarda kanal tedavisi uygulaması gerekir?

kanal tedavisi

Kanal tedavisi neden yapılır? Dişin çürümesi ve dişte çatlaklar oluşması durumunda dişi kurtarma operasyonudur. Diş çürük ve çatlak nedeniyle kurtarılamayacak duruma geldiğinde pulpa kısmı çıkarılır ve böylece diş korunmuş olur. Kanal tedavisinin en büyük avantajı dişin kurtarılması ve kemik yapısının korunmasıdır. Yemekleri çiğnerken dişte ağrı, diş etlerinde yara oluşumu, diş hassasiyeti, diş eti şişmesi, diş etlerinin koyulaşması ve derin çürük gibi belirtilere sahipseniz Dentallaid Diş Kliniği’nden randevu alarak muayene olabilirsiniz. Özellikle bu belirtiler varsa kanal tedavisine ihtiyaç duyduğunuz anlamına gelebilmektedir.

Dişe Kanal Tedavi Nasıl Yapılmaktadır ?

Kanal tedavisi uzun süreli bir operasyon olduğu için hastaların çekindiği bir tedavi yöntemidir. Özellikle ‘’Kanal tedavisi acıtır mı?’’ sorusu hemen hemen her bu tedaviyi olacak olan hastanın aklına gelir. Kanal tedavi sırasında lokal anestezi uygulanacağı için hasta herhangi bir acı duymaz.

Bu tedaviyi olmayı planlayan hastaların en çok merak ettiği soru; ‘’Kanal tedavisi nasıl yapılır?’’dır. Öncelikle dişteki enfeksiyonun derecesini belirlemek ve diş hakkında daha detaylı bilgiye sahip olmak adına oral röntgeni çekilmelidir. Diş pulpası çok fazla zarar görmüşse kanal tedavisine karar verilmektedir. Kanal tedavisine başlanılmadan önce lokal anestezi uygulanır. Lokal anestezi sonrası diş içerisindeki pulpa temizlenmekte ve pulpa temizlendikten sonra kalıcı bir materyal ile kanal içi doldurulmaktadır. Peki, kanal tedavisi ne kadar sürer? Kanal tedavi genellikle iki seans sürmektedir. İlk seans diş pulpasının temizlenmesi, ikinci seans ise dişin kalıcı dolgu ile doldurulmasıdır. Kanal tedavisi ne kadar sürede iyileşir? Kanal tedavi sonrası iyileşme 2 ya da 3 hafta sürebilmektedir. İyileşme süresi; hastanın yaşına, dokuların yenilenme hızına ve hastanın diğer hastalıklarına bağlı olarak değişkenlik gösterebilmektedir.

Kanal tedavi sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Tedavi sonrası en az iki-üç saat yemek yenilmemelidir. Kanal tedavi sonrası dişte iltihaplanma olabilmektedir. Bu nedenle bölge hassaslaşıp ağrı hissi uyandırabilmektedir. Kanal tedavi sonrası ağrı hissediyorsanız diş hekiminizin önerdiği ağrı kesicileri kullanabilirsiniz. Diş bakımınıza ve tükettiğiniz besinlere dikkat etmek diş sağlığınızı korumanızda yardımcı olacaktır. Tüm bunların yanı sıra yılda en az iki kere genel diş muayenesi yaptırmanız diş hekimleri tarafından önerilmektedir. Dentallaid Diş Kliniği’nden randevu alarak alanında uzman olan hekimlere muayene olabilirsiniz..