Metal Diş Teli Tedavisi - Dentallaid

Metal Diş Teli Tedavisi

Dentallaid » Metal Diş Teli Tedavisi

Bazı durumlara bağlı olarak bireyin dişleri çarpaşık olabilmektedir. Diş eksikliği, genetik özellikler, ergenlik döneminde ortodonti kontrolünün eksikliği, alt veya üst çene geriliği ve süt dişlerinin erken çekimine bağlı kişinin diş yapısı bozulabilmektedir. Bu bozulmalar ayrık ya da çarpaşık şekilde kendini gösterir. Ayrık ya da çarpaşık dişleri düzeltmek elbette mümkün. Metal braket diş teli, dişlerin düzeltilmesinde kullanılan en yaygın ortodontik tedavidir. Geleneksel diş telleri olarak bilinen teller, diş form bozukluklarını düzeltmede kullanılan en eski yöntemdir.

Metal Braket Nedir?

Metal braket nedir? Günümüzde diş teli denildiği zaman herkesin aklında beliren bir görüntü vardır. Bu görüntü esasında metal braket diş telidir. Çarpaşık ya da ayrık dişlerin tedavi edilmesinde kullanılan, dişlerin üzerine yapıştırılan metal aygıtlara metal braket denilmektedir. Braketlerin diş üzerinde sağlam bir şekilde durmasını sağlayan ve braketleri birbirine bağlayan ark teli de diş teli tedavisinin bir parçasıdır. Bu iki parça, dişlerin üzerine baskı uygulayarak dişlerin yapısını düzgünleştirir.

metal diş teli

Metal Braket Diş Teli Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Metal braket diş teli tedavisine başlamak için öncelikle alanında uzman bir ortodonti hekimine muayene olmanız gerekiyor. Bunun için Dentallaid Diş Kliniğini tercih edebilirsiniz. Alanında uzman ortodonti hekimleri ile metal bralet tedavi sürecinizi başlatabilirsiniz. İlk muayene sonrası ortodonti hekimi tarafından tedavi planı çıkarılmaktadır. Kişiye özel metal tel tasarımı yapıldıktan sonra tedavi sürecine başlanılmaktadır. Hastanın her dişine ayrı ayrı braketler özel bir yapıştırıcı ile yapıştırılmaktadır. Yapıştırıcı sertleştirildikten sonra ark teli braketlerin içerisinden geçirilir ve dişler birbirine bağlı bir konuma getirilir. Ark teli bağlandıktan sonra uygulama tamamlanmış olur. Metal braket diş teli tedavisi ne kadar sürer? Bu tedavi, diğer diş tellerine nazaran daha hızlı sonuç verir. Tedavinin nihayete kavuşması 8 ila 24 ay aralığında sürmektedir. Bu süre, dişlerdeki yapı bozukluğunun derinliğine bağlı olarak değişmektedir.

Metal Braket Diş Teli Tedavisi Kimlere Uygulanır?

Ortodontik problemleri olan kişilere, çarpaşık ya da ayrık dişlere sahip kişilere, çene yapısında sorun olan kişilere, çiğneme ya da konuşma fonksiyonu bozuk olan kişilere, dudak ve damak yarığı gibi sorunları olan kişilere metal braket diş tedavisi uygulanabilmektedir. Ortodonti muayenesinden sonra diş hekiminiz ağzınızdaki diğer problemleri gidermek adına dolgu, implant, diş çekimi gibi tedaviler uyguladıktan sonra metal braket diş tedavisini uygulamayı başlatır.

Metal Braket Diş Teli Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

‘’Metal diş teli iyi mi?’’ sorusuna cevap arayanlar için bu tedavinin avantajlarına göz atabilir. Geleneksel bir tedavi yöntemi olduğundan malzemeleri daha uygundur bu nedenle bu diş teli, diğer diş tellerine göre çok daha ekonomiktir. Metal braket fiyatları, porselen ve diğer braketlerden daha uygundur. Bu tedavi süreci hızlı ilerler. Hasta, hızlı bir şekilde tedaviden sonuç alınabilmektedir. Kırılma ihtimali düşüktür. Her yaşta hastaların tercih edebileceği, kullanabileceği bir diş teli çeşididir. Bu sebeplere bağlı olarak ortodonti uzmanlarının en çok önerdiği diş teli çeşididir.

Tedavi Sonrası Süreç Nasıldır?

Metal braket diş telleri ortodonti uzmanı tarafından dişlere takıldıktan sonra hasta, bir süre ağrı hissedebilmektedir. Bu ağrının sebebi ise, diş tellerinin dişlere uyguladığı hafif baskıdır. Diş teli işlemi sonrası diş hekiminizin talep ettiği aralıklarla diş teli kontrolüne gidip kontrolleri aksatmamalısınız. Bunun yanı sıra diş telinin kırılmaması için sert, kabuklu ve yapışkan besinleri tüketmemeye özen göstermelisiniz.

Metal Braket Diş Teli Tedavisi Fiyatları 2022

Metal braket diş teli fiyatları, diğer diş teli tedavilerinden daha uygundur. Braket diş teli tedavisinin ücreti; çene veya dişlerdeki bozukluğun derinliğine, doktorunuza ve diş kliniğine bağlı olarak değişmektedir. Ortodonti tedavisi fiyatları hakkında bilgi almak için aşağıdaki formu doldurabilir, bizlerle iletişime geçebilir ve detaylı bilgi alabilirsiniz..