Oral Diagnoz ve Radyoloji - Dentallaid

Oral Diagnoz ve Radyoloji

Dentallaid » Oral Diagnoz ve Radyoloji

Oral diagnoz, ağzın iç kısmına işaret eden bir diş hekimliği terimidir. Oral Diagnoz nedir? Diagnoz, kelime anlamı olarak ‘’tanı’’ demektir. Oral ise ‘’ağız’’ anlamına gelir. Bu işlemi tanımlamak gerekirse; hastanın ağız bölgesinin röntgeninin çekilmesi ve bu görüntülerin incelenmesi, detaylı bir ağız içi muayenesinin yapılmasıdır. Ayrıca bu muayene sonrası hastanın teşhisi konulabilecektir. Radyoloji, ışınbilim anlamına gelmektedir. Röntgen bilimine radyoloji denir. Ağız içerisinde meydana gelen hastalıkların teşhisinde kullanılmaktadır. Özellikle çene kemiği ve diş gibi sert dokuda bulunan hastalıkların teşhisinde büyük rol oynar. Oral diagnoz ve radyoloji ilk muayene yeridir, denilebilir. Diş kliniğine ya da hastanesine giden hasta, öncelikle bu işleme tabi tutulur.

oral diagnoz ve radyoloji nedir ne demek

Oral Diagnoz ve Radyoloji Nedir?

Ağız, diş ve çene radyolojisi başlığı altında yer alan işlem; hastanın dişinin, diş etrafındaki dokularının ve çene kemiğinin incelendiği teşhis ve tedavi aşamasıdır. Özellikle diş, ağız ve mukoza hastalıklarının tanısını koymada yardımcıdır. Bu sayede hastanın ağız içine bakılarak diş ve çenede meydana gelen hastalıklar teşhis edilmektedir. Teşhisten sonra hasta, uygun olan kliniğe yönlendirilecektir. Ağız ve diş ile ilgili bir probleminiz varsa Dentallaid Diş Kliniği ile iletişime geçerek oral diagnoz ve radyoloji randevusu alabilirsiniz.

Teşhis ve Tedavi

Oral diagnoz ve radyoloji muayenesi nedir? Nasıl yapılır? Donanımlı diş kliniğinde uzman diş hekimleri tarafından ağız içi muayenesi yapılmalıdır. Diş ve çene yapısını daha net görebilmesi yani detayların kaçırılmaması adına panoromik röntgen çekilecektir. Ayrıca röntgen sonrası hastanın sorununa göre hastaya özel tedavi planı çıkartılmalıdır.  Oral diagnoz kliniğinde yalnızca diş ile ilgili hastalıkların teşhisi değil aynı zamanda diyabet, behçet gibi ağız içerisinde belirti veren hastalıkların da teşhisi yapılabilmesi mümkündür.