Diş Hekimliğinde Genel Anestezi ve Sedasyon - Dentallaid

Diş Hekimliğinde Genel Anestezi ve Sedasyon

Dentallaid » Diş Hekimliğinde Genel Anestezi ve Sedasyon

Genel anestezi nedir? Lokal anestezinin yeterli olmadığı bazı durumlarda tercih edilebilmektedir. Ameliyat süresince bilinci ve ağrı duyusunu ortadan kaldırma amacıyla hastaya uygulanır. Peki, genel anestezi ve sedasyon nedir, nasıl yapılır? Uzman diş hekiminin onayıyla gerçekleşen anestezi öncesi hastanın kan testleri yaptırması gerekir. Kan testleri, hastanın lokal anestezi için uygun olup olmadığını belirlemek için yapılmaktadır. Anestezi için uygun olan hastaların diş tedavisi ameliyathanede gerçekleşir. İhtiyaca bağlı olarak hastalar, bir gün sürecek şekilde hastanede kalabilirler.

Genel Anestezi nedir Sedasyon nedir

Diş Hekimliğinde Genel Anestezi Nedir?

Diş hekimliğinde anestezi, diş ameliyatı öncesi anestezi doktoru kontrolünde hastanın uyutulması işlemidir.

Sonrasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Anestezi sonrası hekim bilgilendirmesine bağlı olarak gıda tüketilmesi gerekir. Bu konuda hekim bilgi verecektir. Anesteziden sonraki ilk 24 saat alkol, sigara tüketilmesi ve araba kullanılması pek uygun değildir. Dikkat etmeniz gereken her şeyi diş hekiminiz size bildirecektir.

Avantajları Nelerdir?

Anestezi ile hasta tamamen baygın olacağından herhangi bir ağrı ya da acı hissetmez. Özellikle dişçi korkusu bulunan hastalar için büyük bir avantajdır. Vücudun tamamı uyuşturulduğundan hasta herhangi bir kaygı, endişe veya ağrı hissetmez. Bu anestezinin avantajları olduğu gibi anestezi komplikasyonları da bulunmaktadır. Hastada bulunan bazı diğer hastalıklar genel anestezi komplikasyonları oluşturabilmektedir. Kalp yetmezliği, tansiyon, obezite, astım, böbrek ve akciğer sorunları bu hastalıkların başında gelmektedir. Ayrıca sigara ve alkol tüketimi de komplikasyonları artırmaktadır.

Genel Anestezi Hangi Durumlarda Uygulanmamalıdır?

Diş hekimleri, solunum yolu problemleri  veya kalp hastalığı olan hastalarında genel anesteziyi pek tercih etmez. Kalp ve solunum yolu problemleri olan hastalar için anestezi risk barındırır.

Anestezi İle Diş Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Tercih edilen diş tedavilerinde diş tedavi süresi tedavi planlamasına göre değişiklik göstermektedir. Bu süre genellikle 1 ila 3 saat aralığında değişmektedir.

Sedasyon Anestezi Nedir?

Sedasyon anestezi, diş ameliyatındaki hastanın ağrı veya acı hissetmemesi için hastaya uygulanan bir işlemdir. Bu işlem etkisinde olan hasta, yarı bilinçtedir.

Genel Anestezi İle Diş Tedavisi Hangi Durumlarda Tercih Edilir?

Birçok sebeple bu anestezi ile diş tedavisi yapılabilmektedir. Bunlardan ilki, diş fobisidir. Diş fobisi olan hastalar genel anestezi ile tedavi olmayı tercih edebilirler. Bunun yanı sıra lokal anestezinin yeterli olmadığı durumlarda da tercih edilmektedir. Kist oluşumları, yirmilik diş çekimi veya çene kırığının tedavisi gibi işlemlerde uygulanır.

Sedasyon ve Genel Anestezi Arasındaki Fark Nedir?

Sedasyon ve genel anestezi arasındaki temel fark, sedasyon esnasında hastanın yarı bilinçli olmasıdır. Bunun yanı sıra sedasyon uygulanan hasta ameliyat sonrası çok daha çabuk bir şekilde kendine gelir. Sedasyon anestezi farkı, genel anesteziden daha hafif bir uyuşturma işlemi olmasıdır.

Anestez Ameliyat Fiyatları Ne Kadardır?

Ameliyatlarıda bu anesteziyi tercih etmek isteyen hastalar, ‘’Diş hekimi genel anestezi yapabilir mi?’’ sorusunun cevabını merak eder. Diş Kliniği’nde anestezi yapılabilmektedir Anestezi, diş ameliyatlarından önce yapılmaktadır. Bunun yanı sıra diş kliniğinde ameliyat fiyatlarını belirleyen bazı faktörler vardır. Hangi ameliyatın olunacağı, ameliyat masrafları, ameliyatı hangi hastanede olacağınız gibi faktörler diş ameliyat fiyatlarını etkilemektedir. Dentallaid Diş Kliniği’nde diş tedavisi olmak istiyorsanız Dentallaid Diş Kliniği ile iletişime geçerek muayene randevusu alabilirsiniz.