Periodontoloji Diş Eti Tedavisi- İstanbul Diş Kliniği - Dentallaid

Periodontoloji

Dentallaid » Periodontoloji

Ağız ve diş sağlığının en önemli unsurlarından olan diş eti hastalıkları anlamına gelen diş hekimliği alt bilim dalıdır. Periodontoloji, diş ile çene kemiklerini birbirine bağlayan lif yapılarını, diş ile damak arasındaki dokular ve tüm ağız dokularını içermektedir. Diş eti, bu alanların tümünü kapsamaktadır. Üstelik, diş etlerinde oluşan her türlü hastalık bu alana girmektedir. Özellikle diş etlerinde yaşanan kanama, diş etlerinin çekilmesi, dişlerin üzerinde diş taşlarının meydana gelmesi gibi birçok problemin tedavisi için periodontoloji bilim dalında uzmanlaşmış diş hekimlerinden tedavi desteği alınması gerekmektedir.

Periodontoloji Nedir?

Dişleri ve diş etlerini çevreleyen dokularda oluşabilecek tüm hastalıklar ile bu hastalıkların önlenmesi için tedavi uygulanan diş hastalıkları bölümüne periodontoloji denir. Periodontoloji ne demek? Yunanca kelimelerden türetilen bir kelimedir. Başka bir deyişle peri, ‘’çevre’’, odonto, ‘’diş’’, logos, ‘’bilim’’ anlamına gelmektedir.  Bu alandaki uzman hekimlere ise periodontist denir.

Periodontoloji Ne Yapar ve Nelere Bakar ?

periodontoloji-ne-demek

Periodontoloji diş etlerini ve onu çerçeveleyen yapıları inceler, teşhis koyar ve belirli tedavi süreçlerini yürütür. Diş etlerinde meydana gelen kanama, ağrı ve acı gibi durumlarda sorunun nereden ve ne sebepten olduğunu teşhis etmek için diş etini muayene eder. Teşhisin ardından ilaç ya da çeşitli yollar ile tedavi sürecini yürüterek diş etinin eski sağlıklı formuna dönmesini sağlar.  Peki tam olarak ‘’Periodontoloji neye bakar?’’ . Ağız ve diş eti dokularına bakarak oluşabilecek her türlü hastalıkların tedavi ve teşhis süreciyle ilgilenmektedir. Periodontoloji alanıyla ilgili çok sorulan sorulardan bir diğeri ise; ‘’Periodontoloji uzmanları diş yapar mı?’’dır.  Periodontoloji uzmanı doktorlar doğrudan diş yapmaz. Bu doktorlar diş hekimi fakültesinde aldıkları lisans eğitiminin ardından diş eti ve hastalıkları konusunda uzmanlaşmışlardır.

Hastalıkları Nelerdir?

Diş etinde meydana gelen hastalıkların ana nedeni bakterilerdir. Bu bakteriler zamanla diş etlerine zarar verir. Eğer erken tedavi edilmezse bu bakteriler diş köklerine zarar vererek diş kaybına neden olabilmektedir. Bakterilerin oluşmasında sigara kullanımı, dişlerin fırçalanmaması, çevresel ve genetik sebepler etkilidir. Ayrıca bu hastalıklar; diş etinde kanama, kırmızımsı-morumsu renk değişikliği, diş etinde çekilmeler, diş etlerinde şişlik, apse oluşumu, hassasiyet ve kötü ağız kokusudur. Periodontolojik hastalıklar; diş eti çekilmesi ve diş eti kanamasıdır.

Periodontoloji Tedavisi Nasıl Olur

Periodontoloji Tedavisi Nasıl Olur?

Tedavi sürecinin ilk aşaması teşhistir. Hastalık için doğru tedavi yönteminin bulunabilmesi için doğru teşhis yapılması gerekmektedir. Teşhis sürecinin ardından yapılabilecek tedaviler; diş taşı temizliği, profesyonel temizlik ve cerrahi temizliklerdir. Tedavinin ardından tekrardan hastalığın nüks etmemesi için diş ipi kullanımı, diş temizleme suyu kullanımı, dişlerin düzenli fırçalanması gibi uygulamalar yapılmalıdır. Bu tedaviyi yaptıracak olan hastaların aklına ‘’Periodontoloji tedavisi acıtır mı?’’ sorusu geliyor.  Diş eti hastalığının boyutuna göre tedavi süreci değişmektedir. İlaç tedavisi acı vermese de cerrahi müdahaleler acı verici olabilmektedir. Peki, periodontoloji tedavisi ne kadar sürer? Tedavi süreçleri hastalığın derecesine ve bağışıklık sisteminin vereceği tepkilere göre değişmektedir. Bu süre 3 hafta ile 6 ay aralığında değişmektedir.

Periodontoloji Hastalıkların Teşhisi

Periodontolojik hastalıkların birçok belirtisi bulunmaktadır. Bu belirtilerden ilki, diş etinde meydana gelen kanamalardır.  Ardından ağızda oluşan koku, diş etinde çekilmeler, kanama hissi gibi birçok belirti bulunmaktadır. Bunun gibi şikayetleriniz var ise Dentallaid Diş Kliniği Periodontoloji Bölümü’nden muayene randevusu alabilirsiniz. Periodontoloji randevusu alarak dişlerinizi muayene ettirebilir, teşhis ve tedavi sürecini takip edebilirsiniz. Özellikle alanında uzman hekimleri ve gelişmiş diş teknolojisi ile ön plana çıkan Dentallaid Diş Kliniği, diş eti ile ilgili tüm sorunlarınızı ağrısız bir şekilde çözüme kavuşturacaktır. Sağlıklı dişler ve dolayısıyla sağlıklı gülüşler için Dentallaid Diş Kliniğini tercih edebilirsiniz.