Porselen Dolgu - Dentallaid

Porselen Dolgu

Dentallaid » Porselen Dolgu

Yaş ilerledikçe ya da bazı sebeplere bağlı olarak  diş aşınması, kırılması ya da çürümesi gibi durumlar meydana gelebilmektedir. Bu tip diş sağlığı sorunlarının elbette bir çözümü var.  Porselen dolgu, bu tip diş sorunlarında uygulanan bir tedavidir. Teknolojinin gelişmesiyle beraber cerec yöntemiyle diş restorasyonları yapılmaktadır. Diş kırılması, çatlaması gibi durumlarda sağlıklı dişin korunmasını amaçlayan bir diş tedavisidir. Ayrıca diğer dolgu türlerinden daha avantajlıdır.

Porselen Dolgu Nedir?

Bu dolgu, belli başlı sebeplerden kaynaklanan diş aşınmalarını veya eksikliğini tamamlamada kullanılan bir diş tedavisidir. Sağlıklı dişin korunmasını sağlar. Doğal dişin yarısından fazlası zarar gördüyse diş hekimleri bu dolgu tedavisini önerebilmektedir. Özellikle çenenin arkasında kalan, azı dişi olarak bilinen dişlere uygulanır. Amalgam dolgulara oranla daha estetik bir görünümü vardır. Diş rengine ve yapısına uygun olarak yapılmakta ve bu nedenle ağızda dolgu olup olmadığı pek belli olmamaktadır.

Porselen Dolgu Nasıl Yapılmaktadır?

Dolgu tedavilerinde,‘’Porselen dolgu nasıl yapılır?’’ sorusu, dolgu yaptırmayı planlayan hastaların en çok merak ettiği sorulardan birtanesidir. Dolgu yapımında iki aşama birbirini takip eder. İlk seansta, dişteki çürüğü ve varsa eski dolguyu temizler. Dişin dolgu yapılması gereken kısmın ölçüsünü alınmalıdır. Hangi dolgu rengini istediği hastanın tercihine bırakılmalı ve dişin temizlenen ayrıca, çürüklerden arındırılan kısmı geçici dolgu ile doldurulmalıdır. İkinci seansta ise geçici dolgu çıkartılıp, onun yerine doğal dişe uyumlu dolgu dişe yapıştırılmaktadır.

porselen dolgu

Dolgu Hangi Durumlarda Düşebilmektedir?

Dolgu tedavileri arasında bu tedavinin avantajlarından biri çok dayanıklı olmasıdır. ‘’Porselen dolgu ne kadar dayanır?’’ sorusunun cevabı esasında hastaya bağlıdır. Dentallaid tarafından yapılmakta olan porselen dolgu ömrü ortalama 10-15 yıl civarındadır. Dolgunun ömrünü uzatmak ya da kısaltmak sizin ağız bakımınıza bağlıdır. ‘’Dolgu kırılır mı?’’ endişesi içerisindeyseniz sert yiyecekler tüketmemeniz gerektiğini hatırlamanız gerekiyor. Sert yiyecekler tüketmemek, dolguyu sert darbelerden korumak ve ağız bakımına dikkat etmek dolgunuzun ömrünü uzatacaktır.

Avantajları Nelerdir?

Diğer dolgu maddelerinden %25 daha fazla dayanıklıdır. Bu da dolgunun ömrünün diğer dolgulardan daha fazla olduğunu gösterir. Ağız bakımına dikkat ederseniz 10 ila 30 yıl boyunca dolgunuzu kullanabilirsiniz. Özellikle dolgu doğal diş ile aynı renkte olduğundan dişlerinizin çok daha estetik görünmesini sağlar.

Tedavi Sonrası Neler Yaşanır?

Porselen dolgu, hastaya anestezi uygulandıktan sonra yapılmaktadır. Dolgu işlemi bittikten sonra ağızda uyuşukluk bir süre devam etmektedir. Bu süre kişiden kişiye değişmekle beraber ortalama 3 saat olarak bilinmektedir. Dolgu sonrası daha sulu ve yumuşak yemekler yemeye dikkat etmelisiniz.

Porselen Dolgu Sonrası Ağrı Oluşur mu?

İşlem yaptırdıktan sonraki ilk 12 saat dolgu yapılan dişte ağrılar meydana gelebilmektedir. Bu süreçte diş hekiminiz tarafından önerilen ağrı kesicileri kullanabilirsiniz. 12 saat sonrası ağrı hala devam ediyorsa diş hekiminizle görüşerek bilgi alabilirsiniz.

Her Dişe Porselen Dolgu Yapılır mı?

Porselen dolgu en çok azı dişlerinde tercih edilmektedir. Ancak her dişe de uygulaması yapılmaktadır. Porselen dolgu fiyatları hakkında bilgi almak, sağlıklı ve doğal bir gülüşe sahip olmak için Dentallaid Diş Kliniği ile iletişime geçebilirsiniz.