Dijital Gülüş Tasarımı - Dentallaid

Dijital Gülüş Tasarımı

Dentallaid » Dijital Gülüş Tasarımı

Güzel bir gülüşe sahip olmayı herkes ister. Güzel gülüşün sırrı ise ağız yapısı, diş etleri ve dişlerden geçiyor. Bunlardan herhangi birinde bir problem olduğu zaman tam olarak estetik bir gülüşten bahsedilemez. Diş eti hastalıkları, çarpaşık ya da ayrık dişler veya çürümüş dişler güzel bir gülüşe gölge düşüren hastalıklardır. Bu ve bunun gibi ağız, diş ve diş eti problemlerinin tedavisi mevcuttur. Dijital gülüş tasarımı bu tedavilerden biridir. Peki, dijital gülüş tasarımı nedir? Gülüş tasarımı, hastanın gülüşünde rol oynayan bütün uzuvları iyileştirerek kişinin daha estetik ve güzel bir gülüşe sahip olmasını sağlar. Hastanın gülüşünde rol oynayan dudak, diş ve diş etine diş hekimi tarafından kişiye özel tedavi uygulanır.

Dijital Gülüş Tasarımı Avantajları Nelerdir?

Hollywood smile olarak da bilinen gülüş tasarımının en önemli avantajı, kişiye kazandırdığı özgüvendir. Dijital gülüş tasarımı; ağız ve çevresinde oluşmuş uyumsuzlukları tedavi eder. Sonucunda kişiye orantılı, estetik bir gülüş vadeder. Gülüşte meydana gelen orantısızlıklar genellikle belli başlı diş, dudak veya diş eti bozukluklarından kaynaklanmaktadır.  Bu durum; çarpaşık veya ayrık dişler, diş eti çekilmesi, diş eti uzunluğu gibi hastalıkları kapsayabilmektedir. Bu nedenle dijital gülüş tasarımı hastaya hem sağlık açısından hem de estetik açısından olumlu etkileri olan bir tedavidir.

Dijital Gülüş Tasarımı Nasıl Yapılır?

Dijital gülüş tasarımı nasıl yapılır? Bu tedavi için hastanın öncelikle uzman bir diş hekimine muayene olması gerekmektedir. Hastanın ilk muayenesinde 3D ağız içi tarayıcısı yardımı ile hastanın dişlerinin dijital ölçümü yapılacaktır. Bunun sonrasında daha detaylı ölçüm ve gözlem için fotoğraf stüdyosunda hastanın fotoğrafları çekilecektir. Ölçüm sonrası, hastaya hangi tasarımın uygun olacağına karar verilmelidir. 3Shape ağız içi tarayıcısı yardımıyla dijital gülüş tasarımı yapılacaktır. Hastanın ikinci seansında diş ve diş etlerinde gerekli olan işlemler uygulanır. Ölçü sonrasında hastaya geçici dişler takılacaktır. Son seansta ise kişiye özel dijital ortamda tasarlanan kaplamalar prova edilmelidir. Son olarak Diş hekimi ve hasta tasarlanan kaplamalarda hemfikirse hazırlanan kaplama dişlere yapıştırılır.

dijital gülüş tasarımı nedir fiyatları programları

Gülüş tasarımı hangi tedavileri/işlemleri içerir?

Dijital estetik gülüş tasarımı; dişlerin yapısını ve rengini daha estetik ve sağlıklı hale getirmek için diş hekimi tarafından uygulanan işlemlerdir. Diş beyazlatma, lamina porselen ve tam seramik porselen gibi tedaviler gülüş tasarımı tedavisi kapsamına girmektedir. Ayrıca diş eti estetiği tedavisi olan pembe estetik de gülüş tasarımı kapsamında yapılan bir işlemdir.

İlk randevuda neyle karşılaşırım?

Dijital gülüş tasarımının ilk randevusunda tedavi tam olarak başlar denilemez. İlk seansta hastanın fotoğraf ve videoları çekildikten sonra üst ve alt çeneden ölçü alınır. Tüm bunlar gülüş tasarımının yapılabilmesi için ön hazırlıktır.

Tedavi bittiğinde tasarımda gösterilenle farklılık olur mu?

Dentallaid Diş Kliniği’nde hizmet veren alanında uzman diş estetisyenleri, dijital gülüş tasarımında gösterdikleri dişin aynısını hastalarına uygulayabilirler. Yapılan işlemlerle tasarım olmaktan çıkarak hastanın ağzında hayat bulacaktır. Bunun yanı sıra merak edilen bir diğer soru ise ‘’Estetik gülüş tasarımı kalıcı mı?’’ sorusudur. Estetik gülüş tasarımı ne kadar özenli ve hassas bir şekilde hazırlanmış ve uygulanmışsa dayanıklığı ve kalıcılığı bir o kadar artacaktır. Estetik gülüş tasarımının ömrü ortalama 10 yıldır. İyi ağız bakımı ve rutin kontroller ile bu süreyi artırmak mümkündür.

Tasarımda değişiklik yaptırabilir miyim?

Dijital gülüş tasarımı uygulamasında prova seansı mevcuttur. Provanın amacı, kişinin gülüş tasarımını onaylaması ve uygulanmasını kabul etmesidir. Tasarımda onaylamadığı noktaları diş hekimine bildirmesi durumunda diş hekimi, hastanın uygun bulmadığı noktaları değiştirir. Dijital gülüş tasarımını kabul ettiğimde ne olur? Diş hekimi, hastanın istediği ideal gülüş tasarımına ulaşmak için mevcut dişlere hangi işlemlerin uygulanması gerektiğini planlar. Mevcut dişlere implant, diş eti tedavisi ya da dolgu gibi işlemler gerekiyorsa bu tedavilerin planlaması yapılarak hastaya bildirir. Tedavi prosedürü hasta tarafından kabul edilirse, diş hekimi dijital gülüş tedavisini başlatır. Dijital gülüş tasarımı fiyatları hakkında bilgi almak ve hemen tedavi sürecinizi başlatmak için Dentallaid Diş Kliniği ile iletişime geçebilirsiniz.