Mini Implantlar - Dentallaid

Mini Implantlar

Dentallaid » Mini Implantlar

Çene kemiği erimesi; yaşlanmaya bağlı olarak kişinin karşısına çıkabilir. Bunun yanı sıra yanlış diş fırçalamak ve yanlış diş ipi kullanımı da çene kemiği erimesine neden olmaktadır. Çene kemiği erimesi hastalığına sahip kişiler implant tedavisine ihtiyaç duyabilir. Bu ihtiyaç gereği implant tedavisi için hastaya uygulanan farklı tedavi yöntemleri vardır. Mini implant da bunlardan biridir. Peki, mini implant nedir, nasıl yapılır, neden tercih edilir?

Mini Implant Nedir?

Erime dolayısıyla çene kemiği hacimsel olarak daralır. Dar çeneye implant uygulanması gerektiğinde bu tedavi karşınıza çıkar. Mini implantlar, dar çaplı implantlardır. Biyo uyumlu titanyum alaşımından üretilen bu implantlar, boyut olarak normal implantlardan daha küçüktür. Standart implantlar ile de tek farkı budur. Çene erimesi hastalığına sahip hasta için en sağlıklı implant hangisi sorusunun cevabı mini implantlardır. Yalnızca çene erimesi hastalığına sahip olan kişiler değil, herkes bu tedaviyi alabilmektedir.

Mini Implant Nasıl Uygulanır?

Mini implant nasıl yapılır? İmplant tedavisi dört farklı teknikle yapılmaktadır. İlk yöntem; implant yapılması planlanan bölgeye implantın hemen yerleştirilmesidir. İkinci yöntem; flapness denilen kapalı yerleştirme yöntemidir. Bu yöntemde  diş hekimi, diş etini kesmeden implant yerleştirmesi yapar. Bu yöntem sayesinde hem diş hekimi hem de hasta, kesi veya dikiş gibi detaylarla uğraşmaz. İmplant yapılacak bölge özel diş aletiyle implantın yerleşeceği kadar oluk açılır ve implant açılan bölgeye hemen yerleştirilir. Üçüncü yöntem; mini implant uygulamasıdır. Özellikle arka dişler için uygulanır. Kesi yapılmadan direkt diş eti üzerine uygulanır. Standart implantlardan daha küçüktür. Dörtdüncü yöntem ise klasik cerrahi uygulamadır. Diş etinin kesilmesi ve implantın yerleştirilmesi aşamalarını kapsar. İmplant uygulamasının hangi yöntemle yapılacağı diş hekimine ve hastanın durumuna bağlıdır. Ayrıca çene erimesi gibi durumlarda büyük olasılıkla bu tedavi tercih edilecektir.

mini implantlar

Dişsiz ağıza implant yapılırken de mini implant tedavisi tercih edilebilmektedir. Çünkü ağızda diş kalmaması, çene erimesini de beraberinde getireceğinden en sağlıklı uygulama olarak bu tedavi diş hekiminin önceliği olacaktır. Bunun yanı sıra vidasız implant tedavisi de bulunmaktadır. Detaylı bilgili diş hekiminizden alabilirsiniz.

Mini Implantlar Kimlere Uygulanabilir?

Hastanın çene kemik çapı standart implant yerleştirilmesine müsaade etmiyorsa, standart implantın yapılabilmesi için kemik grefti uygulaması yapılmıyorsa ve yaşlı hastalara miminal cerrahi yöntemle implant tedavisi yapılmak isteniyorsa ortodontik mini implantlar tedavi sürecinde tercih edilir. Özetle, genellikle yaşlı ve çene erimesi sorunu yaşayan kişilere bu tedavi uygulanılmaktadır.

Avantajları Nelerdir?

Mini implantlar, standart implant tedavilerine göre çok daha ekonomiktir. Bunun yanı sıra tedavi süreci de diğer implant tedavilerine kıyasla çok daha kısa süreli ve kolaydır. Diş hekimi tedavi sırasında hastanın diş etlerine kesi atmaz ve bu nedenle hastanın iyileşme süreci daha kısa ve kolay olur. Bu tedavide çene kemiğine açılan delikler çok küçüktür. Uygulama sonrası şişlik, ağrı ve kanama görülme oranı bu nedenle daha azdır. Tedavi tek seans sürmektedir. Tek seans içerisinde hem implant tedavisi hem de protez işlemi gerçekleşmesi sağlanır. Tüm ağız implant tedavisi yaptırsanız bile muhtemelen tek seansta tedavi sürecinizi tamamlayabileceksiniz.

Tedavi Sonrası Süreç Nasıldır?

Bu tedavi genellikle tek seans sürmektedir. Tedavi sonrası şişlik, kanama ve ağrı görülme olasılığı çok düşüktür. Tedavi sonrası ağrı hissedilirse diş hekiminin reçetelediği ağrı kesiciler kullanılmalıdır. İyileşme süreci standart implantlardan daha kısadır. Standart bir implant tedavisinin iyileşme süresi 4 ila 5 hafta aralığında tamamlanırken mini implantların iyileşme süresi çok daha kısadır. Tedaviden çıktıktan sonra sert, kabuklu ve yapışkan yiyeceklerden uzak durmanız diş hekimleri tarafından tavsiye edilmektedir. Bununla birlikte ağız bakımınıza dikkat etmeniz de çok önemli. Dişleri günde iki kez fırçalamak, diş ipi kullanmak ve ağız bakım suyu kullanmak ağız bakım sağlığı için yapabilecekleriniz arasında. Ayrıca diş hekimi kontrollerini de ihmal etmemelisiniz.

Mini Implant Fiyatları 2022

Mini implant fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için Dentallaid Diş Kliniği ile iletişime geçebilirsiniz. Uzman diş hekimleri, kusursuz implant tedavileri gerçekleştirmekle beraber diğer tedavilerde de başarılı sonuçlar yakalamışlardır. Sağlıklı gülüşlere kavuşmak, alanında uzman hekimlerden İmplant diş tedavisi fiyatları hakkında bilgi almak için aşağıdaki formu doldurabilir, bizlerle iletişime geçebilir ve detaylı bilgi alabilirsiniz.