Zirkonyum Kaplama - İstanbul Diş Kliniği - Dentallaid

Zirkonyum Kaplama

Dentallaid » Zirkonyum Kaplama

Güzel bir gülümseme, herkesin hayalidir. Ancak dişlerdeki çürükler, lekeler, çarpıklık gibi diş problemleri bu hayali zorlaştırır. Neyse ki, günümüzde teknolojinin son ürünü olan zirkonyum kaplama, dişlerdeki estetik sorunları kolayca çözebilmektedir.

Son yıllarda giderek artan bir şekilde toplumun gündeminde yer alan zirkonyum diş kaplama, dişlerin doğal görünümlerinden uzaklaşması veya çeşitli nedenlerle meydana gelebilen diş bozuklukları ve diş kayıpları, insanların hem fiziksel hem de psikolojik sağlığını olumsuz yönde etkilemektedir. Bu noktada, diş hekimliği alanındaki yenilikler sayesinde dişlerdeki problemlere çözüm sunan birçok tedavi yöntemi geliştirilmiştir. Bunlardan biri de zirkonyum kaplamadır.

Zirkonyum Kaplama Nedir?

Zirkonyum kaplama, metal içermeyen bir diş kaplama yöntemidir ve zirkonyum dioksit altyapısına sahiptir. Bu porselen kaplama yüksek biyo uyumluluğa sahiptir ve diş etiyle bütünleşerek estetik bir görünüm sağlar. Özellikle ön dişlerde sıkça tercih edilmektedir.

Tedavi, diş çürüğü, lekeler veya çarpıklık gibi sorunları olanların tercih ettiği estetik bir diş tedavi yöntemidir. Ancak, diğer diş tedavileri gibi düzenli bakım gerektirir. Kullanıcılarda, sıcak soğuk hassasiyeti yaşanmaz. Ayrıca, ağız kokusu ve tat değişiklikleri gibi sorunlar oluşturmazlar.

Zirkonyum Kaplama Nasıl Uygulanır?

Lokal anestezi altında gerçekleşen  zirkonyum kaplama diş tedavisi, lokal anestezi sayesinde kişilerin acı, ağrı veya hassasiyet hissetmelerini engellemektedir. Bu durum da dişçi fobisi olan kişiler için ideal bir seçenek haline getirmektedir. Tedavi, şu uygulamaları esas almaktadır;

• Lokal anestezi uygulandıktan sonra hastanın ağzının uyuşması beklenmelidir.
  • Tedavinin gerçekleşeceği dişler özel materyaller sayesinde, 0,5-0,7 mm ufaltılmakta ve inceltilmektedir.
  • Diş inceltimesi işleminden sonra ufaltılan diş boylarının ölçüsü özel ölçü malzemeleri ve özel kaşıklar yardımıyla alınmaktadır.
  • Alınan ölçü sayesinde geçici dişler yapılmalıdır. Bu geçici dişler de ufaltılan dişlere geçici şekilde yapıştırılmaktadır.
  • Uygulaması yapılacak olan dişler için renk seçimi renk skalası üzerinden hastaya sunulur.
  • Kaplamalar hazır olduğunda, geçici olarak dişlere yapıştırılmaktadır. Bunun sebebi, hastanın herhangi bir şikayeti olması veya problemi durumunda derhal müdahale edilebilmesidir.
  • Geçici yapıştırılan diş kaplamalar bir hafta sonrasında kalıcı olarak yapıştırılmaktadır.
zirkonyum dis kaplama nedir

Zirkonyum Kaplama Kimlere Uygulanır ?

Zirkonyum kaplama, diş estetiğini düzeltmek için sıkça kullanılan bir yöntemdir. Sağlam ve dayanıklı yapısı ile uzun ömürlü bir çözüm sunar. Bu yöntem dişte renklenme, lekelenme, çatlak veya aşınma gibi nedenlerle oluşan görünüm bozukluklarını gidermek amacıyla da uygulanabilmektedir. Ayrıca, dişlerdeki küçük aralıkların kapatılması, diş boyutunun değiştirilmesi veya şeklinin düzenlenmesi için de kullanılabilmektedir.

Tedavi İçin İdeal Adaylar Kimlerdir ?

• Dişlerdeki ciddi çürük, aşınma sorunları varsa, zirkonyum veya porselen kaplama gibi estetik diş tedavileri tercih edilebilmektedir.
  • Eğer dişlerdeki çapraşıklık sorunu varsa, ortodontik tedavi seçenekleri arasında tel tedavisi ya da şeffaf plaklar bulunmaktadır. Ancak kişi ortodontik tedavi istemiyorsa, estetik diş tedavileri de bir seçenek olarak değerlendirilebilmektedir.
  • Tek diş eksikliği durumunda, köprü tedavisi veya implant üstü kaplama gibi seçenekler mevcuttur.
  • Beyazlatma tedavisi ile geçmeyen ciddi diş renklenmesi sorunları için, yine zirkonyum kaplama veya porselen kaplama gibi estetik diş tedavileri önerilebilmektedir.
  • Çoklu diş eksikliklerinde uygulanan implant diş tedavilerinin üzerinde yerleştirilmektedir.
  • Estetik görünüm düzeltme amaçlı gülüş tasarımı da, dişlerin şekil ve boyutunun düzenlenerek daha estetik bir görünüm elde edilmesini sağlar.
  • Kanal tedavisi yapılan dişlerde, diş sağlığına uygun bir şekilde kaplama yapılması, dişin sağlamlığını koruyarak estetik bir görünüm sağlayabilmektedir.
  • Diş eti tedavisinden sonra daha estetik bir gülüş tasarımı isteyen kişiler için, diş eti kontürleme gibi estetik diş tedavileri önerilebilir.
  • Dişlerdeki çapraşıklığın hızlı bir şekilde çözülmesi isteniyorsa, zirkonyum kaplama veya porselen kaplama gibi estetik diş tedavileri uygulanabilir.

Zirkonyum Kaplama Tedavisinin Avantajları Nelerdir ?

zirkonyum öncesi sonrası

Zirkonyum kaplama, doğal diş rengine uygun olarak üretilen ve aynı zamanda dişlere istenilen formun uygulanarak, dişlerin yeniden şekillendirilmesi işlemidir. Bu yöntem aynı zamanda dişlerdeki çürük, aşınma veya renklenme gibi sorunlar için de ideal bir çözüm sunmaktadır. Ayrıca, tedavi sonrası dişlerin doğal görünümü korunur.

Tedavi Sonrası  Süreç Nasıl Olmalıdır ?

Tedavi sonrası süreci doğru bir şekilde yönetmek, kaplamaların ömrünü uzatmak ve ağız diş sağlığı açısından hayati önem taşımaktadır. İşte, zirkonyum kaplama sonrası sürece dair detaylar;

Ağız ve Diş Bakımını Unutmayın !

Tedavi sonrası diş bakımı oldukça önemlidir. Dişlerin düzenli olarak fırçalanması ve diş ipi kullanılması, ağız hijyeninin korunmasına yardımcı olur. Ayrıca, tedavide dişler ve diş etleri işlem göreceğinden dolayı, sabah ve akşam olarak tuzlu su ile gargara yapılması, diş etlerinin hızlı iyileşmesine olanak sağlamaktadır.

İlk Birkaç Gün Dikkat !

Tedavi sonrasında ilk birkaç gün dişler işlem gördüğünden dolayı hassasiyet hissedilmesi olasıdır. Bu nedenle, sıcak veya soğuk yiyeceklerden kaçınmak ve yumuşak gıdalar tüketmek gerekebilmektedir. Ayrıca, sigara gibi zararlı alışkanlıklardan da kaçılması tedavi sağlığı açısından önemlidir.

Randevuları Kaçırmayın !

Tedavi sonrası, planlanan günlerde randevulara gidilmesi gerekmektedir. Bu randevularda diş kaplamalarının ve diş etlerinin durumları analizlenmekte ve incelenmektedir.

Diş Kaplama Bakımları Önemli !

Zirkonyum  kaplama tedavisinden sonra 6 aylık periyodik bakımlar için randevu alınması ve ağız, diş sağlığı ve kaplama sağlığı için hayati önem taşımaktadır.

Zirkonyum Kaplama Fiyatları 2023

Son dönemlerde oldukça popüler olan bir estetik diş uygulaması, zirkonyum kaplamalardır. Tedavi fiyatları pek çok faktöre bağlı olarak değişkenlik gösterebilmektedir. Diş sayısı, diş hekiminin tecrübesi ve kullanılacak olan malzemelerin kalitesi fiyatları doğrudan etkilemektedir. Aynı zamanda zirkonyum diş kaplama tedavisinin popülerliğinin artması da tedavi fiyatını etkilemektedir.

Güzel bir gülüş, özgüvenli olmanızı sağlar ve hayatınızın her alanında başarıya ulaşmanızda önemli bir rol oynar. Ancak, dişlerinizle ilgili problemler sizi rahatsız ediyorsa, özgüveniniz de olumsuz etkilenebilmektedir. İşte bu noktada, zirkonyum kaplama tam size göre !

Sizlere diş sağlığı alanında tam donanımlı bir klinik sunuyoruz ! Zirkonyum kaplama diş tedavisinde, alanında uzman diş hekimlerimiz ve kliniğimize ait diş laboratuvarımız sayesinde dişlerinizdeki çarpıklıklar, lekeler ve tüm estetik kaygılarınız sona erecek. Tedavi planlarımız tamamen kişiye özel hazırlanacak ve bütçenize uygun fiyatlandırma seçenekleriyle sunulacaktır

Hayal ettiğiniz güzel gülüş artık çok yakınınızda! Hemen aşağıdaki formu eksiksiz doldurarak detaylı bilgi veya whatsapp hattımız üzerinden bizlerle iletişime geçebilirsiniz.

İlginizi Çekebilir: Zirkonyum Kaplama tedavisinde bilinmesi gereken 9 Madde

Zirkonyum kaplamalar ne kadar dayanıklıdır?

Doğru bakım yapıldığı takdirde, zirkonyum kaplamalar 10-15 yıl arasında dayanabilirler.

Zirkonyum kaplamaların diğer kaplama malzemelerinden farkı nedir?

Tedavi, ağızda metalik tat veya diş eti irritasyonu gibi yan etkilere neden olan diğer kaplama malzemelerinden farklıdır.

Zirkonyum kaplama sonrası hangi gıdalar tüketilmemelidir?

Tedavi sonrası ilk birkaç gün sıcak veya soğuk yiyeceklerden kaçınılması ve yumuşak gıdalar tüketmek önerilmektedir.