Diş Ağrısı - İstanbul - Mecidiyeköy Diş Kliniği - Dentallaid

Diş Ağrısı

Dentallaid » Diş Ağrısı

Diş ağrısı, hemen hemen herkesin yaşadığı olduğu bir durumdur. Kişi, her yaşta ve her dönemde diş ağrısına maruz kalabilir. Diş ağrısına maruz kalan hastalar ‘’Diş ağrısını ne keser?’’ sorusunun cevabını araştırabilmektedir. Ağrının tedavi edilebilmesi ve uyutmayan diş ağrısıyla başa çıkabilinmesi için öncelikle iyi bir diş hekimine muayene olmanız gerekmelidir. Diş ağrısında, dişin orta kısmının iltihaplanmasıyla ortaya çıkan bir durumdur. Dişin orta kısmına pulpa denilmektedir. Pulpanın içerisinde ağrıya duyarlı sinir uçları bulunmaktadır. Bu nedenle hasta daha keskin bir ağrı duyar.

Nedenleri Nelerdir?

Diş ağrısının nedenleri denildiğinde birçok şey sıralamak mümkündür. Diş ağrısının nedenleri, Diş eti hastalıkları, diş çürükleri, hassas dişler, bruksizm, diş çatlakları, diş apsesi, gömülü diş ve migren diş ağrısının sebebi olabilmektedir.

Çürük Diş Ağrısına Ne İyi Gelir?

dis-agrisina-ne-iyi-gelir

Diş çürükleri, dişin orta kısmında bulunan sinir pulpasını ve hassas dentini ortaya çıkararak hastaya ağrı şeklinde yansır. Peki, diş ağrısına ne iyi gelir? Çürük diş ağrısını geçirmek için evde uygulayabileceğiniz bazı yöntemler bulunmaktadır. Tuzlu suyla gargara yapmak en çok uygulanan ve bilinen yöntemdir. Tuzlu su, çürüğün içindeki yiyecek artıklarını temizler ve diş içerisindeki iltihabı hafifletir. Bunun yanı sıra karanfil yağı da diş çürüğü ağrısı için geçici ağrı kesici etkisine sahiptir. Bu yöntemler evde uygulayabileceğiniz geçici çözümlerdir. ‘’Çürük diş ağrısı kaç gün sürer?’’ diyecek kadar fazla ağrınız var ise hemen bir diş kliniğine gitmeniz gerekmektedir.

Kalıcı çözümlere ancak diş hekimine tedavi olarak varabilirsiniz. Böylece  ‘’Çürük diş ağrısı kendiliğinden geçer mi?’’ sorusunun cevabını da buradan çıkarabilirsiniz. Çürük diş ağrısı kendiliğinden geçmez. Ancak kullanabileceğiniz ağrı kesicilerle ya da doğal yöntemlerle geçici çözümler bulabilirsiniz. Bunun yanı sıra diş ağrınızın sebebi çürük dişiniz de olmayabilmektedir. Kesin teşhis ve kalıcı tedavi için Dentallaid Diş Kliniği’nden randevu alarak uzman diş hekimlerine muayene olabilirsiniz.

Diş Ağrısı Neden Gece Tutar?

Şiddetli olan bu ağrı özellikle geceleri başlar. Uyutmayan diş ağrısı olarak da bilinen diş ağrısı, damar içi basıncın artması ve damarsal genişlemeler sebebiyle ortaya çıkmaktadır. Damar içi basıncın artması, ağrıyı daha şiddetli hissetmenize neden olmaktadır.

Diş Ağrısına Ne İyi Gelir?

Diş ağrısı için ağrı kesici kullanıyor olabilirsiniz. Ağrı kesici diş ağrısına iyi gelse de tamamen geçici bir çözümdür. Kalıcı bir çözüme kavuşmak ve diş ağrısından kurtulmak istiyorsanız alanında uzman hekimleri bünyesinde barındıran Dentallaid Diş Kliniği’nden randevu alarak muayene olabilirsiniz. Diş ağrısının birçok sebebi olabilir. 20lik diş ağrısı, çürük diş ağrısı, diş eti problemlerine bağlı diş agrısı gibi durumlardan dolayı oluşabilmektedir. Diş ağrısının  sebebini bulmak, teşhis koymak ve teşhise göre tedavi yöntemleri uygulamak diş hekimlerinin görevidir. Yine de geçici çözümlerle diş ağrınızı geçirmek istiyorsanız diş hekiminizin tavsiye ettiği ağrı kesicileri çok sık olmamak kaydıyla kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra ağrıyan bölgeye soğuk kompress uygulama yöntemine de başvurabilirsiniz. Kekik suyu içmek ya da ağrıyan bölgeye kekik yağı sürmek de ağrının azalmasını sağlayacaktır.