Diş Kanal Tedavisi Nedir? - Nasıl Yapılır ? - Tedavi Sonrası Süreç
dis kanal tedavisi, dis kanal tedavisi nedir, dis kanal tedavisi nasıl yapılır

Diş Kanal Tedavisi Nedir?

Günümüzde diş kanal tedavisi yaygın olarak uygulanan diş tedavi yöntemleri arasında yer almaktadır. Kanal tedavisinde amaç, çürümüş ve diş kökünde enfeksyon bulunan dişleri onararak kurtarmaktır. Dişin merkezinde iplik şeklinde olan dokunun çıkarılma işlemi kanal tedavisi olarak tanımlanmaktadır. Kanal tedavisinde; hasar gören doku (pulpa) çıkarıldığında geriye kalan boşluk temizlenmektedir. İlerleyen süreçte diş formatı şekillendirilerek diş hekimi tarafından tekrar dolgu yardımıyla doldurulmaktadır. Bu tedaviyi yaptırmak isteyen birçok hasta, tedavi süreci ve diş kanal tedavisi nedir? veya diş kanal tedavisi nasıl yapılır ? ile ilgili bilgi sahibi olmak istiyor

Diş Kanal Tedavisi Nedir?

Dişin siniri ya da dokusu çeşitli nedenlerle tahrip olmaktadır. Dişte oluşan çürükler, çatlak, kırılma gibi durumlar dişin yapısına zarar vermektedir. Ortaya çıkan tahribat iltihaba neden olabilmektedir. Hastanın bu durumda vakit kaybeden diş hekimine muayene olması gerekmelidir. Diş kanal tedavisi; çatlayan diş, derinleşen çürük, dişe yapılan darbeler nedeniyle diş dokusunda oluşan hasar sonucu başvurulan uygulamalar arasında yer almaktadır. Bu tedavide diş dokusunun enfeksiyon kapması ve tedavi edilmemesi dişi çevreleyen kemikte ağrıya neden olmaktadır.

Diş Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Bu tedavi için, birden fazla seans gerektirecek adımlardan oluşmaktadır. Öncelikle diş hekimi kontrollerini tamamlaması için, kök kanalların şeklini görmek üzere röntgen film üzerinden kontrollerini sağlamalıdır. Diş hekimi lokal anestezi yöntemi ile dişin yakınında bulunan alanı uyuşturmalıdır. Daha sonra kök kanalına erişim deliği açılmalıdır. Hekimin açtığı delikten çürüyen sinir dokusu, zararlı bakteriler çıkarılmalı ve temizlenmelidir. Boşluğa geçici dolgular yerleştirmelidir. Aynı zamanda İyileşmeden emin olduktan sonra kanallar özel dolgu malzemesiyle doldurulmalıdır.

Tedavi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

dis kanal tedavisi, dis kanal tedavisi nedir, dis kanal tedavisi nasıl yapılır

Diş kanal tedavisi sonrası hastanın dikkat etmesi gereken belirli hususlar bulunmaktadır. Tedavi sonrası dişler yavaş yavaş iyileşmeye başlamaktadır. İyileşme sürecinin tamamlanması için hastanın, uzman diş hekiminin tavsiyelerine uyması oldukça önemlidir. Bu süreçte hasta, kanal tedavisi bitene kadar sert veya kabuklu yiyecekleri ısırmamalıdır. Hastanın bu süreçte günlük diş temizliğini aksatmadan devam etmesi gerekmektedir. Ayrıca hasta, diş fırçalama dışında günde en az bir kere diş ipini de kullanmalıdır. Tedavinin tamamlanması ardından şekerli gıdaların tüketimi de belirli bir süre için azaltılmalıdır. Bu durumda hasta, sonrasında diş kontrollerine aksatmadan devam etmelidir.

Kanal Tedavisi Fiyatları

Diş ağrısı yaşayan birçok hasta tedavi fiyatları ile ilgili araştırma yapmaktadır. Alanında uzman diş hekimlerimiz tarafından gerçekleştirilen diş uygulamaları arasında yer alan tedavi fiyatları ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak için bizleri arayabilirsiniz.

Kanal tedavisinin ağrılı bir süreç olup olmadığı da hastalar tarafından merak edilmektedir. Hastaya uygulanan kanal tedavisinde diş uyuşturulmaktadır. Bu nedenle kanal tedavisi ağrılı bir işlemdir. Tedavinin süresi dişin durumuna bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Ayrıca tedavinin süresini; hastanın dişindeki kök sayısı, kök kanallarındaki enfeksiyonda etkilemektedir. Genel itibarıyla kanal tedavisi birkaç seans içinde yapılmaktadır.